Általános Szerződési Feltételek

A jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban „ÁSZF”) a Franco-Trade Kft. (továbbiakban: Szolgáltató) és a Franco-Trade Kft. által üzemeltetett webáruházon keresztül elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő ügyfél (továbbiakban: Fogyasztó) között létrejövő kereskedelmi kapcsolatok szabályozási célját és a honlapon elérhető szolgáltatás használatának feltételeit tartalmazza. Azon technikai tájékoztatásokat, melyeket jelen ÁSZF nem tartalmaz a honlapon elérhető tájékoztatások nyújtják. A Fogyasztó a honlap használatával tudomásul veszi és elfogadja a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.

A webáruház üzemeltetőjének adatai

Cégnév: Franco-Trade Kft.

Székhely: 3525 Miskolc, Széchenyi u. 15-17.

Adószám: 11387468-2-05

Cégjegyzékszám: 05-09-004760

Nyilvántartásba bejegyző hatóság neve: Miskolci Törvényszék Cégbírósága

Bankszámlaszám: 10300002-25509221-00003285

Ügyvezető: Frank Zsolt

Telefonszám: 06 20 265 9507 (normál díjszabású)

Honlapcím: https://francotrade.hu/

Ügyfélszolgálat adatai

Cím: 4030 Debrecen, Vágóhíd utca 7.

E-mail: francotradewebshop@gmail.com

Telefon: 06 20 265 9507
06 52 541 025

Nyitva tartás: munkanapokon: 8.00 – 16.30

Tárhelyszolgáltató adatai

Cégnév: Enterprise Solutions Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.

Székhely: 4024 Debrecen, Varga utca 23. III. em. 20.

Adószám: 14633122-2-09

Cégjegyzékszám: 09-09-016357

Email: info@enso.hu

Telefon: +36 30 224 8307

A www.francotrade.hu webáruház használatával rendelkezésre bocsátott személyes adatokat bizalmasan kezeljük, harmadik fél részére nem adjuk át. Ez alól kivételt képez például az áruszállítóval kötött írásbeli szerződés, mely számára megadott adatok, információk nélkül a kiszállítás nem lenne lehetséges.

A webáruház böngészése során technikai információk kerülnek rögzítésre. A felhasználó weboldalon tett látogatása során automatikusan begyűjthetők a látogatásra vonatkozó adatok, a honlap domain nevei, a kereső, az operációs rendszer típusa, az IP cím, a felhasználó azonosítója, a böngésző azonosítója, és egyéb információk, melyeket a http protokoll továbbít. A weboldalon felhasznált sütik személyes adatokat nem tartalmaznak és nem károsak a felhasználók számára, sem az általuk használt számítógép, vagy egyéb eszköz számára, és a munkamenet idején élnek. Ennek ismeretében javasoljuk, hogy ne kapcsolják ki a cookie szolgáltatást, mivel ezzel korlátozza a weboldal használhatóságát, és veszít a felhasználói élményből.

Jelen ÁSZF értelmezésére, illetve az itt nem szabályozott kérdésekre a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

Általános Szerződési feltételek elfogadása és Regisztráció

A Fogyasztó az Általános Szerződési Feltételeket a honlap böngészésével, regisztrációval automatikusan elfogadja. A vásárlás lebonyolításához nem szükséges regisztrálnia a Fogyasztónak, azonban a vásárlás megkönnyítése érdekében lehetőség van rá. A Főoldalon található Regisztráció menüpont alatt található adatlap kitöltésével saját adatlap készíthető, melyben található ÁSZF elfogadása kötelező. A regisztráció megkönnyíti a vásárlást, adatai lementésre kerülhetnek és lehetőség van a rendelés státuszainak nyomon követésére.

A Fogyasztó és a Szolgáltató között az áru megvásárlásával magyar nyelven létrejött szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, a webáruház ezt iktatja és annak megszűnését követő 5 évig megőrzi, utólag hozzáférhető.

A rendelés menete, a szerződéskötés lépései

Megrendelés

A webáruházban megtekintheti és megrendelheti az elérhető termékeinket, melyek tematikus kategóriákba rendezve könnyen megtalálhatóak. A kategória vagy alkategória nevére kattintva megjelenik a benne lévő termékek listája, mely számozott oldalakon lapozható. Minden termékről részletes termékleírás található a termék főbb tulajdonságairól, valamint áráról a terméket bemutató kép mellett. Ezt a leírást a termékképre kattintva jelenítheti meg, vagy a termékképen található nagyító ikon, úgynevezett gyors nézet segítségével. Webáruházunkban lehetőség van keresésre is, ha a Fogyasztó nem találja a megvásárolni kívánt terméket a megfelelő kategóriában. A keresés történhet cikkszám, elnevezés, vagy a termékleírásban leírtak alapján.

A vételár mindig a kiválasztott termék mellett feltüntetett összeg, amely az általános forgalmi adót már tartalmazza, és minden esetben Forintban kerül meghatározásra. A termék vételára nem tartalmazza a kiszállítás összegét, kivéve, ha ez a végső fizetési oldalon máshogy nem olvasható.

A vásárlás menete

A megvásárolni kívánt termékeket a Fogyasztó a Kosárba helyezés után tudja megrendelni, melyet a terméklistában a terméken megjelenő Kosár ikon segítségével tehet meg, vagy a termék adatlapon a Kosárba teszem gomb segítségével. Amikor egy termék a Kosárba kerül a jobb oldalon megjelenik egy oldalsáv, mely átirányíthatja a Kosárba vagy a Pénztárhoz, ha pedig nem kíván élni a lehetőséggel, a webáruház szürke felszínére kattintva visszatérhet a böngészéshez.

A kosár oldalon találhatóak a megrendelni kívánt termékek. Itt lehetőség van módosítani a mennyiséget, illetve törölni a kosár tartalmát. A pénztár oldalon meg kell adni a szállítási és számlázási adatokat a rendelés teljesítéséhez, melyet a Megrendelés elküldése gomb segítségével véglegesíthet.

A Fogyasztó a webáruház teljesítésének megkezdését követően is felmondhatja a szerződést, de köteles az addig teljesített szolgáltatásával kapcsolatos arányos díjat megfizetni.

A vásárlás/regisztráció során meg kell adnia a következő adatokat:

Személyes adatok:

  1. vezetéknév,
  2. keresztnév,
  3. e-mail cím,
  4. telefonszám.

Számlázási/szállítási adatok:

  1. Fogyasztó/Cég neve,
  2. adószám (cégek esetén)
  3. lakcím/székhely cím, azaz
  • utca, házszám,
  • kiegészítő adatok: pl.: emelet, ajtó, egyéb.
  • város,
  • irányítószám,
  • ország

Visszaigazolás

Rendszerünk a megrendelésről egy automatikus levelet küld a Fogyasztó által megadott email címre arról, hogy megkaptuk a rendelését és a feldolgozás folyamatban van. Az email tartalmazza a vásár során megadott adatokat, a rendelési adatokat, a megrendelt termékek megnevezését, mennyiségét és árát, illetve, a rendelés sorszámát és a megadott megjegyzéseket. A visszaigazoló email csak azt igazolja vissza, hogy a megrendelése a webáruházon keresztül beérkezett a Szolgáltatóhoz. Ez a visszaigazolás nem minősül az Ön ajánlata elfogadásának.

Amennyiben nem kap emailt, vagy bármilyen visszaigazolást kérjük vegye fel velünk a kapcsolatot elérhetőségeink egyikén!

Amikor a megrendelés feldolgozása befejezésre került ügyfélszolgálatunk értesíti a Fogyasztót a termék átvételéről.

A rendelést 48 órán belül a Szolgáltató visszaigazolja, azonban, ha ez valamilyen oknál fogva nem történik meg, a Fogyasztó mentesül az ajánlati kötöttség vagy a szerződés kötelezettsége alól.

Számla

A Szolgáltató papíralapú számlát állít ki és azt személyes átvételnél személyesen, csomagküldés esetén a csomaggal együtt juttatja el a Fogyasztó részére.

Fizetés

Webáruházunkból megrendelt termékeid átvételére a Fogyasztó választhat házhoz szállítást. Ennek feltétele, hogy utánvéttel vagy Barionos utalással kívánja teljesíteni a vásárlást.

Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a Szolgáltatóhoz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.

Barionos fizetés esetén a csomagot akkor adjuk át a futárszolgálatnak, amikor az utalás beérkezett.

Ha az utánvétes fizetést választja a Fogyasztó, lehetőség van készpénzzel, illetve bankkártyával is fizetni közvetlenül a futárnak.

Szállítás

A rendelés házhoz szállítását a DPD Hungária Kft. futárszolgálat fogja teljesíteni. Amikor a Fogyasztó megrendeli a kiválasztott terméket, a Szolgáltató e-mail-ben értesíti, hogy mikor kerül átadásra a csomag. Ezután a futárszolgálat fogja értesíteni, hogy mikor fog a Fogyasztó részére megérkezni. Ha a Fogyasztó nem tudja az adott napon átvenni a csomagot, egy értesítést fog kapni róla, és a kézbesítést újra megpróbálják teljesíteni. Ha megrendelést ezúton másodszorra sem sikerül átvennie, a csomagot visszaszállítják a telephelyre és a megrendelés törlésre kerül.

Elállási jog

A Webáruházban történő vásárlás a távollévők között megkötött szerződések közé tartozik, azaz a szerződés megkötésére a Szolgáltató (eladó) és a Vevő egyidejű jelenlétének hiányában kerül sor, így a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet, illetve az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve alapján elállási jog (a termék visszaküldésének joga, visszaküldési garancia) illeti meg a Vevőt. Az elállási jog alapján a Webáruházban történő, rendelés leadásával megkötött szerződéstől a jogszabályi felhatalmazás alapján a Fogyasztó indokolási kötelezettség nélkül elállhat, és a termék visszaküldésével a Szolgáltatótól kérheti a kifizetett összeg visszatérítését. A Vevő az elállási jogának gyakorlására irányuló nyilatkozatát a termék átvételétől számított 14 naptári napig teheti meg. Az elállási szándékot a Fogyasztó a weboldalon található levelezési címre vagy e-mail címre megküldött, megfelelően kitöltött Elállási nyilatkozat megküldésével, vagy erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja. Elállás esetén a Fogyasztó köteles a terméket a saját költségén a Szolgáltató részére legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül visszajuttatni (postára adni), a Szolgáltató pedig köteles legkésőbb az elállásról való tudomásszerzéstől számított 14 napon belül a Fogyasztó által kifizetett teljes összeget visszatéríteni, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költséget is (pld. szállítási-, csomagolási díjat is). A termékben keletkezett, nem rendeltetésszerű használatból eredő károk megtérítése a Fogyasztót terheli. A Szolgáltató visszatarthatja az elállással érintett termék vételárát és egyéb teljesítés során felmerült költségeit, ameddig a Fogyasztó nem szolgáltatta vissza a részére a terméket, vagy kétséget kizáróan nem igazolta annak visszaküldését. A Fogyasztó szabályszerűen gyakorolt elállási jogának gyakorlása esetén a Szolgáltató a Fogyasztónak visszajáró összeget a Fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyezően téríti vissza. Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a Szolgáltató nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.

Kellékszavatosság, termékszavatosság

A fogyasztónak a megvásárolt termékkel kapcsolatos kellékszavatossággal, termékszavatossággal illetve jótállással kapcsolatos jogaira és kötelezettségeire a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159-6:174 §-a az irányadó az alábbiak szerint.

Kellékszavatosság

A Fogyasztó az eladó hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén a Fogyasztó az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a Fogyasztó érvényesíteni már nem tudja.

Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

A Fogyasztó – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Fogyasztó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.

Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Fogyasztó nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére a Fogyasztó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A Fogyasztó a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

A Fogyasztó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Szolgáltatóval.

A Fogyasztó közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Fogyasztó igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával).

Ilyen esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Fogyasztó részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Fogyasztó felróható okból keletkezett, nem köteles a Fogyasztó által támasztott szavatossági igénynek helyt adni.

A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Fogyasztó köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Ha a Fogyasztó a szavatossági igényét a terméktől – a megjelölt hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet 2021. január 1 napjától hatályos módosítása szerint a Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a 15 napot meghaladja, akkor a Szolgáltató a fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton, vagy a fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik.

Termékszavatosság

A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő vásárló – választása szerint – az előző bekezdésben meghatározott kellékszavatossági jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

A Fogyasztót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen.

Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Fogyasztó a gyártóval szemben érvényesítheti.

Termékszavatossági igényként a Fogyasztó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Fogyasztónak kell bizonyítania.

Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét a Fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A Fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni.

A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Fogyasztó a felelős.

A Fogyasztó a termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával (Szolgáltató) szemben gyakorolhatja.

A Ptk. értelmében gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.

A gyártó, forgalmazó (Szolgáltató) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
    • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
    • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak, forgalmazónak (Szolgáltató) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Panaszügyintézés módjai

Szolgáltató célja, hogy a megrendeléseket megfelelő minőségben, a Vevő teljes megelégedettsége mellett teljesítse. Amennyiben a vásárlás során kérdése lenne, probléma merülne fel, azt a lenti elérhetőségeken jelezze. Vásárló panaszait a lentiekben megadott elérhetőségeken fogadja a Szolgáltató. A megjelölt üzletben szóbeli panasz tehető, melyet Szolgáltató lehetőség szerint haladéktalanul kivizsgál.

Szolgáltató elérhetőségei panaszügyintézés esetén:

Panaszügyintézés helye (személyesen): 4030 Debrecen, Vágóhíd u. 7.

Levelezési cím: 4030 Debrecen, Vágóhíd u. 7.

E-mail cím: francotradewebshop@gmail.com

Web: www.francotrade.hu

Telefon: 06 20 265 9507
52/541-025

Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát

  1. a) személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni,
  2. b) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb a 30 napon belül érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni.

A Fogyasztó a panaszának esetleges elutasítása esetén a lakóhelye szerint illetékes kormányhivatalhoz, mint fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhat további panasszal az alábbi elérhetőségen:

Web: https://www.kormanyhivatal.hu/hu

Továbbá Fogyasztói jogvita esetén Fogyasztónak lehetősége van panaszával, illetve annak kivizsgálásával kapcsolatban a Szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltető testülethez is fordulni az alábbi elérhetőségen:

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
Fax száma: (46) 501-099
Név: Dr. Tulipán Péter
E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu;

Online vitarendezési platform

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.

Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.

A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.

Az online vitarendezési platform itt érhető el:

https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU